onsdag 13. november 2013

Husmor til daglig

Hei alle sammen!
Da var det onsdag og min dag på skolen var bare i 4 timer ( til halv 12) 1 og 2 time var det sosiologi der vi i 1 time snakka litt om div ting, og skreiv av det han skreiv på tavla. 2 timen orket jeg ikke være der, hosta og hosta så valgte å gå ut av timen. 3 og 4 timen var det gym, der jeg sykla 3 mil på ca 45 min. Så da var jeg litt stolt av meg selv

Tok bussen hjem, og når jeg kom hjem begynte jeg litt på skolearbeid. I historie skal vi ha presentasjon om føydalsystemet, og jeg har gjort det jeg skal ( får bare håpe det er rett det jeg har skrevet) så gjorde jeg litt spansk, vi har fått ett hefte som vi skal bli ferdig med til fredag, men det kommer jeg aldri i livet til å greie ( tror jeg selv) så får nå jeg bare se hvor langt jeg kommer meg. Sååå var det husmorsoppgavene.... Der jeg rydder kjøkkenet, bretter sammen klær, setter på en vaskemaskin / tørketrommel , lager mat og ja...

Idag lagde jeg pølser og potetmos, en ganske enkel måltid men men... Gleden med pølsene idag var at det ikke var vanlige kjedlige pølser som er hele året rundt, men idag var det JULEPØLSER. Jeg synest egentlig de burde produsere det hele tiden, mmmmm så sykt gode! Så helårspølser ville jeg ha kalt de..

Hvor mange ungdommer på min alder gjør egentlig sånne husmoroppgaver?
Jeg tror egentlig det ikke er så veldig mange som gjør det, ( de) er nok mer vant til å få tingene servert forran nesa på dem. Foreldrene lager mat, vasker klær`ne og rydder etter de osv... det kan jeg egentlig tenkte meg at veldig mange har det sånn..... Men jeg selv mener det er en feil ting å gjøre! Ungdommene burde egentlig lære seg å ta vare på seg selv. Ta tingene sine, rydde, vaske og lage mat etc. Foreldrene er ikke der i voksenlivet og hjelper de! Noen er kanskje det, men slett ikke alle!
Jeg selv gjør oppgaver hjemme hver dag : Setter på en oppvaskmaskin, bretter sammen klær, støvsuger og rydder når det trengst. Foreldrene er jo slitne etter jobb de også så sikkert mange ungdommer også er etter skolen, men jeg synest at de må gå an å ta i ett tak fordeom. Voksne har tross alt levd ett langt liv, og de kan ikke gjøre alt husarbeidet selv. Det kommer en dag der vi ikke har dem lenger, og hva skal vi gjøre da? Sitte hjemme og vente på at det blir ryddet vekk og vasket vekk av seg selv? Den dagen kommer nok aldri, så da er det bedre å lære det seg i ung alder og hjelpe til hjemme og passe på foreldrene istedenfor å tro at alt kommer rekende på en fjøl!

- Stine-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar