torsdag 14. november 2013

Jeg ble busta

Hei!
Ja, nå skal jeg fortelle dere om noe som jeg egentlig aldri tenkte skulle skje. Jeg har jo egentlig ikke røyka, bare sånn av og til. Her om dagen kjøpe jeg meg en røykpakke, tok en og tenkte ikke mer på det. Jeg la den i sekken og der har den ligget, helt til idag.

Kom hjem etter kino, gikk opp og der fikk jeg se røykpakken og lighteren på bordet. Jeg tenkte med en gang, hva i faen? Jeg spurte de hva i helvette de hadde vært i sekken min for? Neeei, de skulle jo bare finne en minnepenn, og der fikk jeg først se en lighter også røykpakken din.. Jeg ble sur og i tilegg redd. Jeg sprang ned på rommet mitt og slang ting rundt meg... Hva faen skulle jeg si til dem? Skal jeg bare si masse bullshit som at de ikke var min eller skulle jeg si sannheten... ? Mange tanker kom inni hode mitt... jeg hylte, Joakim kom ned og " trøsta" meg, etterhvert kom mamma ned... Jeg ble så lei meg, jeg hylgrein. Mamma fortalte meg at hun ikke kunne gjøre noe med det, det var jo sefølgelig trist at jeg hadde begynt å røyke men som hun sa, jeg er jo 18 år.

Jeg tok den innover meg, men det eneste jeg gjorde va å hyle, jeg ble seriøst helt fra meg.. Nå skjønte jeg egentlig hvor idiot jeg er, som faktisk røyker! Fy faen hvor liten jeg følte meg. Jeg ropte at jeg hatet meg selv, og jeg ville dø... Etter en lang prat med mamma, ordnet det seg. Jeg sa hun kunne få røykpakken, men hun sa at jeg kunne ha den i sekken og se hvor sterk jeg er innerst inne. Så skal hun se om noen dager om jeg faktisk " har slutta".

Jeg tenkte også på det pappa sa, han sa til meg før jeg dro ned på rommet at han sa at han var skuffa! Pappa er min beste venn, han er en pappa som jeg aldri kommer til å gi slipp på. Han er der alltid for meg, og han er verdens beste og kuleste pappa og nå jeg hadde sviktet han. Jeg hadde jo prøvd å røyke før, men da var jo jeg sånn 14, så da snakket han ikke med meg på noen dager. Jeg orket ikke tankten på at det skulle bli sånn igjen, så jeg sa til mamma at jeg tror han hater meg, jeg har jo sviktet han igjen! Mamma sa det var lurt å gå opp å snakke med han. Jeg hylte enda mer, jeg var så trist.

Jeg gikk opp til pappa, tårer i øynene og var skikkelig nedenfor. Jeg sa unskyld, unskyld pappa. Jeg lover å aldri svikte deg igjen, dette er noe jeg angrer sykt på når jeg ser hvordan de andre reagerer på hvordan jeg er. Tilbakemelding var bedre enn jeg hadde trodd. Det går bra jenta mi, jeg er gla i deg jeg.. Jeg gråt enda mer.. DE HATET MEG IKKE. <3 <3

Jeg har lært, jeg har lært av feilen jeg gjorde. Å røyke er jo egentlig ganske chill og avslappende men når man tenker på hvordan andre reagerer når de får vite det er det faen meg ikke så chill. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gjør det, det er jo en mint røyk så det smaker jo godt men jeg kunne like godt ha kjøpt meg en minttyggis på butikken? Jeg har lovd meg og ikke minst de andre her i huset og ikke svikte de igjen. Jeg vil være en snill og pliktoppfyllende jente, som ikke er badass. Så røykpakken i sekken skal jeg ikke røyke opp. Da kjøper jeg meg heller en tyggis og tygger på den!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar